Wat je ook doet, de zomerperiode  is toch altijd anders dan anders.

Thuis blijven.

De bruggen staan vaak open  om de vele boten door te laten. Ja, Leeuwarden -met name de Prinsentuin – is een prachtige binnen haven. Goed om een paar dagen aan te meren. Je ziet de bootjesmensen  winkelend op  Nieuwe Stad, op terrasjes zittend of in één van de vele restaurantjes. De middenstanders verwelkomen ze graag! Fietsende scholieren zijn even uit het  straatbeeld verdwenen, wel zo rustig , want ze kunnen de weg behoorlijk voor zich op eisen. Misschien langer wachten op hulp omdat personeel van hun welverdiende vakantie mag genieten. Minder bezoek van kinderen of kennissen die ook een paar weken er tussen uit zijn.

Erop uit.

Genieten  van een andere omgeving . Heerlijk op reis met caravan, camper, naar een huisje of hotel, in Nederland of verder weg. Straks  met reis verhalen en foto’s weer thuis komen.

Thuis blijven of erop uit?

Voor sommigen is dit geen keuze omdat reizen  niet mogelijk is. Genoeg op stap geweest, thuis is het ook goed vertoeven. In de kerk zien we in deze tijd lege plaatsen van gemeenteleden waarvan we weten dat ze op vakantie zijn.  Soms mogen we een vakantieganger verwelkomen die de zondagse eredienst niet wil missen.. Gelukkig gaan de kerkdiensten gewoon door, af en toe is het wel wat passen en meten  om alle taken voor de zondagse eredienst in te vullen, maar met ruilen komen we er altijd weer uit. De kerkenraad vergadert minder:  zij heeft het moderamen mandaat gegeven om  de lopende zaken af te handelen. Naast de kerkdiensten  is er elke woensdagmorgen  koffiedrinken. Deze ontmoetingen willen veel gemeenteleden niet missen dus gaat deze activiteit de zomerperiode gewoon door.

Maar…. ook aan de vakantieperiode 2024 komt weer een eind. Eind september – om precies te zijn 29 september- gaan we het Startweekend houden Onze eigen predikant ds. Pieter Dijkstra gaat dan voor.

Wat u ook doet: erop uit of thuis blijven? Een goede zomerperiode toegewenst en tot ziens!

De kerkenraad

Erop uit of thuis blijven?